EVE Online průvodce

Planetary Interaction

Od patche Tyrannis nám byla zodpovězena dlouholetá otázka: Na co tu jsou planety? Odpověď zní jsou nutné pro chod POSů. Bohužel celý mechanizmus výroby připomíná svojí nutností obsluhy Travian.

Temperate Planet

Úvod

Na planetách se dá provádět tato činnost včetně pořadí:

  1. skenování planety pro zjištění možných materiálů
  2. umístění základny (command center) nejlépe v dosahu materiálů Usmívající se
  3. budování kolonie a potřebné ifrastruktury
  4. nastavení co těžit, co vyrábět a kudy to vozit
  5. čekat až to bude hotové a sklízet ovoce úspěchu

Co tam vlastně jde vyrobit

  • palivo pro POSy (kromě materiálů co se získává z ledu)
  • materiál pro výrobu Nanite Repair Paste
  • materiál na stavbu věže na POS a vybavení na POSy
  • materiál na stavbu komponent pro Outposty
  • materiály na T2 produkci (kromě těch co se vyrábí z těžby na měsících)
  • materál na stavbu Suverenitních struktur

Co musím znát

Pro všechno v EVE jsou potřeba skilly ani planetky nejsou vyjímkou.

Remote Sensing Rank 1
umožňuje ovládání a skenování planet na dálku max. do vzdálenosti 9 LY (světelný rok)

Planetology Rank 3
zlepšuje výsledky skenování planet

Advanced Planetology Rank 5
navazuje na Planetology

Commnad Center Upgrades Rank 4
potřebné pro používání silnějších Command Center

Interplanetary Consolidation Rank 4
každý level umožňuje obsadit jednu planetu navíc (max. 6)
Na každé planetě může te mít jen jedno centrum.

Planety

Tak a jdeme na to.

Planet na kterých jde budovat kolonie je spousta. Je osm typů kolonizovatelných planet a 15 materiálů které jdou dolovat.
Jdou kolonizovat planety :

  • Barren
  • Gas
  • Ice
  • Lava
  • Ocean
  • Plasma
  • Storm
  • Temperature

Obsadit nejdou Shattered planety, pak planety v přetížených systémech (Jita a spol.) a planety v systémech kde má suverenitu jiná hráčská korporace.

Null-secové planety produkují 6 až 8 krát více materiálů než Hi-secové systémy.

Tabulka materiálů na planetách
Barren Gas Ice Lava Ocean Plasma Storm Temperature
Autotrophs x
Aquerous Liquids x x x x x x
Base Metals x x x x x
Carbon Compounds x x x
Complex Organism x x
Felsic Magma x
Heavy Metals x x x
Ionic Solutions x x
Micro Organism x x x x
Noble Gas x x x
Noble Metals x x
Non-Cs Crystals x x
Planktic Colonie x x
Reactive Gas x
Suspended Plasma x x x

Z tabulky je patrné že na každé planetě je 5 metriálů. Z 15-ti materiálů jsou 3 které nemájí výskyt na jiné planetě. Ty budou možná časem vzácné Mrkající

Skenování - výsledek

Skenování

Skenování je celkem jednoduché a spodivem k přístupu CCP i snadno pochopitelné ba dokonce se nebojím použít výraz intuitivní Smějící se

Proto se jím nebudu nějak extra zdržovat. Skenování lze provádět na dálku. Tj. nemusíte čučet u planety ani v systému, jde to i z bezpečí stanice. To vše až na vzdálenost 9-ti  světelných let.
Planety ve vašem dosahu určuje skill Remote Sensing, planetu vyberete přes Overview, mapu systému nebo přes kompletní Star map. U Starmapy je možno nastavit zobrazení systémů v dosahu vašeho skillu. Poté je možno se dostat až ke konkrétní planetě. A zde přichází ke slovu klasická Islandská šipka v levém horním rohu Show Info okna která nabídne možnost přejít do Planetary Modu.

Když už jednou planetu osadíte CC (Command Center) tak je snadno přístupná přes panel Industry & Sience

Kolonie

Stavění na planetách

Tak po náročném pátrání co kde je můžeme začít stavět.

Vše co je třeba koupit na marketu je jen Command Center (CC) pro konkrétní typ planety.
Na výběr je šest různě výkonných a velkých center. Ostatní planetární struktury se platí přímo při stavbě a jsou produkováný samotným centrem. Všechny struktury na planetách spotřebovávají Powergrid a CPU z centra. Existuje Osm struktur ktaré jdou postavit na planetě a ty si teď probereme.

Planetary Command Center - CC

Jedná se o základní strukturu na planetě, můžete postavit pouze jedno centrum na planetě. A je to jediná struktura kterou musíte koupit na marketu a osobně dopravit na planetu. Stačí jej mít v cargu lodi pak je volba dostupná v planetary modu.
V případě že centrum zboříte budou zničeny i veškeré ostatní struktury včetně zásob a planetu tak opustíte jako kolonizátor. To bohužel nastává i v případě že zjistíte že vaše kolonie má nedostatek Powergridu a chcete použít silnější centrum. Prostě to nejde jen vylepšit musíte všechno zničit, koupit a postavit vše znovu. Jak logické asi běžný postup na Islandu když nedostačuje kapacita provozu továren Vím já, co to je za xicht?
Navíc centrum má 500m3 skladovacích prostor a ty dokáže vystřelit na orbitu planety v podobě samotryskového kontejneru od kterého vám přijde bookmark. Tento kontejner je třeba vyzvednout do 5-ti dnů. Na orbitě vypadá velmi hezky a doporučuji vyzkoušet, normálně budete využívat Launch Pad.

Extractor - EX

Je to základní zdoj materiálů na planetě a je třeba jej stavět na vybraná ložiska a pro konkretní materiál. Po stavbě provedete skenování ložiska a dostanete na výběr jak efektivně chcete těžit. Od 5-ti minutových až po hodinový cyklus. S rychlosti těžby je spojená i její efektivnost a čas za jak dlouho budete muset provádět nové skenování. Proto není potřeba stavět nový extraktor jen se provede nové hledání ložiska. Celková délka chodu je od 30 minut do 96 hodin.

Storage Facility - SF

Klasický sklad na všechno co se do něj vejde. Skaldovací plocha je 5000m3. Narozdíl od skladů používaných na posech pobere více druhů materiálů i výrobků současně.

Basic Industry Facility - BP

Základní procesor materiálů, který vyrábí z natěženého materiálu, jeden produkt pro další zpracování, pracovní cyklus je 30 minut.

Advaced Industry Facility - AP

Pokročilý procesor, který vyrábí ze dvou produktů BP součástky na výrobu komponent. Pracovní cyklus je 60 minut. Navíc dokáže produkovat Robotics.

High Tech Production Plant - HP

Finální produkce na planetách. Zpracovává tři vstupy od AP a vyrábi jeden komponent na výrobu T2 produkce, POS atd. Tato struktura je dostupná pouze na planetách typu Barren a Temperate. Pracovní cyklus je 60 minut.

Launchpad - LP

Odpalovací zařízení a sklad 10000m3. Pokud kdokoliv osadí na planetě LP na orbitě se automaticky vybuduje Customs Office která obsahuje hangár a umožňuje přepravu materiálu nejen z planety ale i na planetu narozdíl od CC.

Tabulka přehledu struktur
velikost PG CPU Sklad Cena Cyklus
Basic CC 50m3 6000 MW 1675 TF 500m3 90k ISK
Limited CC - CCU I 100m3 9000 MW 7057 TF 500m3 670k ISK
Standard CC - CCU II 200m3 12000 MW 12136 TF 500m3 1,6M ISK
Improved CC - CCU III 400m3 15000 MW 17215 TF 500m3 2,8M ISK
Advanced CC - CCU IV 800m3 17000 MW 21315 TF 500m3 3,7M ISK
Elite CC - CCU V 1600m3 19000 MW 25415 TF 500m3 6,4M ISK
Extractor -800 MW -200 TF 45k ISK 5-60minut
Storage Facility -700 MW -500 TF 5000m3 250k ISK
Basic Industry Facility -800 MW -200 TF 75k ISK 30minut
Advanced Industry Facility -700 MW -500 TF 250k ISK 60minut
High Tech Production Plant -400 MW -1100 TF 525k ISK 60minut
Launchpad -700 MW -3600 TF 10000m3 900k ISK
Link -0,26 MW/km -0,36 MW/km


No a u struktur pro uplnost uvedeme i Link což je v podstatě cesta propojení jednotlivých struktur po které putuje veškerý materiál.
Link má určitou kapacitu m3/h ta když je překročena tak nepujde nastavit další routování a je nutný upgrade Linky.

Tabulka vylepšení Linky
Level   Kapacita m3/h PG MW/km CPU TF/km
0 základ 250 0,26 0,36
I Local 500 0,45 0,69
II Basic 1000 0,67 1,10
III Standard 2000 0,91 1,56
IV Improved 4000 1,15 2,08
V Fast 8000 1,14 2,64
VI Expendited 16000 1,67 3,24
VII Express 32000 1,94 3,85
VIII Advanced 64000 2,22 4,54
IX State-of-the-Art 128000 2,51 5,23
X Experimental 256000 2,80 5,96

Linky jdou stavět:

  • přes stavební panel v sekci Planetary Links
  • pravým tl. myši na struktuře Create Link
  • současně CTRL + myšítko na startovní struktuře a myšítko už bez CTRL na cílové struktuře
  • volbou Create link v menu struktury

Route - trasy

To jsou trasy veškerých pohybů materiálů po vaší kolonii, využívají linek a určujete který materiál bude kam cestovat. Asi nejlepší je všechno na vozit do LP a tam to rovnou odesílat pryč z planety.
Pomocí Routes se přepravuje vše automaticky jen transport mezi skladišti a launchpady je nutno dělat ručně. Ale při dobrém vyvážení infrastruktury to ani není potřeba.

Dotazy na závěr

Které planety nejdou kolonizovat?
Nejdou kolonizovat Shattered planety (těch je asi šest v EVE), dále planety v systémech s vekým provozem (Jita a spol.) a storyline planety, planety kde má suverenitu hráčská korporace nebo aliance. Všechny ostatní jdou kolonizovat včetně planet v neznámem vesmíru.

Můžu mít více než jedno centrum na planetě? Ne

Můžu vylepšit nebo vyměnit centrum za lepší model bez toho abych ničil celou kolonii? Ne

Můžu zničit nebo napadnout cizí kolonii?
Zatím ne plánuje se to až pro hru DUST514

Mužu obchodovat s materiálem na planetě s ostatními producenty přímo?
Tak to bylo plánováno a bohužel to zatím není možné, všechno musí do vesmíru a pak zase zpět. Soudruzi na Islandu asi někde udělali chybu. Smějící se